Monday, February 14, 2011

Selamat Menyambut Hari Keputeraan Nabi Muhammad SAW pada 12 Rabiulawal @ 15hb Februari Setiap Tahun

Salam semua selamat menyambut hari keputeraan Nabi Muhammad SAW pada 12 Rabiulawal @ 15hb Februari setiap tahun, perayaan Maulid Rasul diadakan bertujuan mengingati sejarah Islam ketika Rasulullah masih hidup. Sebenarnya, meraikan hari kelahiran nabi bermakna meraikan hari kelahiran Islam. Alhamdulillah dapat info ini bila terbaca dalam fb Ustaz Harun Din hari ini, terima kasih Ustaz kerana sudi berkongsi, ingin tahu lebih lanjut lagi sila layari http://feryco.com/sejarah-dan-hukum-sambut-maulidurrasul-s-a-w 

untuk dikongsi bersama, baru sekejap tadi saya telefon mak saya yang baru balik dari kelas agama dimana setiap hari dia dan kawan-kawannya belajar beramai-ramai belajar mengaji & agama di masjid-masjid terdekat yang berhampiran tempat kediamannya, mak saya berpesan supaya perbanyakkan bacaan selawat ke atas nabi pada setiap ketika walaupun ketika melakukan kerja memasak supaya nabi kasihkan dan tolong kita di akhirat kelak katanya dimana pelajaran agama yang mak saya dapat pada hari ini, kata mak saya lagi elok juga diperbanyakkan selawat ke atas nabi pada setiap ketika dan setiap hari juga.

teringat masa dedulu saya paling suka ikut Abah kesayangan belarak sambut Maulud Nabi beramai-ramai dengan semua kawan2 Abah yg berkerja sesama jab & lelain jab didalam jabatan kerajaan malaysia suatu ketika dahulu.

Mari semua, baik kita sambut secara beramai-ramai, sesama kengkawan @ sesama keluarga, jomlah kita sedekahkan yassin apa salahnya kan kepada baginda Rasulullah SAW Nabi Kesayangan kita semua sekurang-kurannya kita dapat kebahagian dunia akhirat, inshallah dengan izin Allah, Amin...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails